Gabrielea Carrizo (I/AR) og Frank Chartier (F), grunnla Peeping Tom i 2000. Deres kjennemerke er en hyperrealistisk estetikk lagt til helt konkrete rom eller omgivelser. Ustabile univers som fornekter logikken i tid og sted er også et kjennetegn ved kompaniets produksjoner. Isolasjon fører til ubevisste verdener av mareritt, frykt og begjær, som brukes til å sette søkelys på de mørkere sidene ved en karakter eller et samfunn. De utforsker et ekstremt bevegelsesspråk. Ingenting er umotivert, og menneskets vilkår er en hovedkilde til inspirasjon. Ved å bruke gjenkjennelige regigrep fra film makter Carrizo og Chartier å utvide grensene for historiene sine, historier som oftest oppleves mer som konturene av en fortelling enn en konkret gjengivelse av hendelser. Familien som konstellasjon er en kilde til kreative prosesser for Peeping Tom, derfor vil de skape trilogien Vader, Moeder og Kinderen - altså far, mor og barn.
I Peeping Tom er det en sammenheng eller en rød tråd i alt de gjør. Organiske og intuitive prosesser er grunnlaget for alt skapende arbeid. Arbeidet er kollektivt og en stadig pågående undersøkelse, bundet sammen av langvarige, kreative samarbeid mellom unike kunstnere som sikrer kontinuitet i form og innhold. Gjennom årene er det utviklet et sterkt bånd både til ulike teatre og publikum, et bredt, stadig tilbakevendende og relativt ungt publikum både hjemme og ute. Forestillingene utvikles over en lang periode, også etter at de har begynt å turnere. Det produsereres vanligvis en ny forestilling annethvert år. Det pågår stadig turnéer, med nærmest uendelige turnélister, og antallet land som er besøkt vokser fra år til år. Peeping Tom holder til i Moelenbeek i Brussel, i Ultima Vez/Wim Vandekeybus´produksjonslokaler. De mottar støtte fra flamske myndigheter og Roayl Flemish Theatre/KVS (Brussel).